Baw się i ucz! Świetlica szkolna przyjazna uczniowi”
Miło nam poinformować, że świetlica szkolna otrzymała certyfikat w ramach ogólnopolskiego konkursu Baw się i ucz! Świetlica szkolna przyjazna uczniowi”. Organizatorem tego konkursu było Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.
Celem konkursu było zaprezentowanie świetlicy szkolnej jako miejsca do nauki ale również zabawy. Szkoły przystępujące do konkursu otrzymały zadania, których wykonanie było oceniane przez jury punktowo, w skali od „1″ do „10″. Warunkiem do otrzymania tytułu i certyfikatu „Baw się i ucz! Świetlica szkolna przyjazna uczniowi” było uzyskanie co najmniej 80 punktów za 10 zadań. W skład jury wchodzili przedstawiciele organizatora konkursu.
W ramach tego konkursu nauczyciele świetlicy SP nr 3 podjęli się wykonania szeregu zadań, które zostały wysoko (na 100%) ocenione przez komisję. Zrealizowano:
- cykl zajęć związanych z czytelnictwem: Tydzień z Harry Potterem, twórczość Jana Brzechwy, ogólnopolska akcja z Gangiem Słodziaków, baśnie, bajki, scenki dramowe itp.
- cykl zajęć związanych z bezpieczeństwem w szkole i w domu: Bezpieczny Internet, zasady bezpiecznej zabawy w świetlicy szkolnej, na drodze, podwórku, w domu, Kodeks Zachowania, spotkanie z nieznajomym lub obcym psem itp…
- zajęcia i debaty związane z zasadami zdrowego odżywiania: piramida zdrowia, przykładowy jadłospis, witaminy, owoce, warzywa, niezdrowe „śmieciowe” jedzenie itp.
- cykl zajęć plastyczno – technicznych: wspomnienia wakacyjne, złota polska jesień, czapka Harrego Pottera, zakładki do książek, laurki, kartki okolicznościowe, rekwizyty do występów itp.
- zajęcia pod hasłem „Podróże małe i duże”: poznanie własnego kraju, regionu, miasta .
Praca nad realizacją zadań konkursu „Baw się i ucz. Świetlica szkolna przyjazna uczniowi” wymagała od uczniów jak również od nauczycieli dużego zaangażowania. Poprzez udział w tym konkursie świetlica szkolna jak i cała szkoła uczestnicząca w realizacji zadań pokazała, że świetlica, nie tylko uczy i wychowuje, ale także bawi. Uczniowie przyswoili sobie wiele nowych wiadomości, zdobyli nowe umiejętności oraz udoskonalili pracę zespołową i grupową. Dzięki różnym rodzajom zajęć dzieci spędzały czas w świetlicy chętnie i efektywnie.