Szkoła Podstawowa nr 3 w Libiążu
im. Flagi Polski
ul. św. Barbary 5, 32-590 Libiąż
tel./fax 032 627 73 36
Zmień kontrast Zwiększ czcionkę Zmniejsz czcionkę Resetuj wygląd

„Edukacja włączająca w gminach Babice i Libiąż” …

Projekt pn. „Edukacja włączająca w gminach Babice i Libiąż” – nr FEMP.06.10-IP.01-0199/24 współfinansowany ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2012-2027, Priorytet 6 Fundusze Europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.10 Wsparcie kształcenia ogólnego, typ projektu A. Edukacja włączającą w szkołach i placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne.

#FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 3 723 450, 02 PLN

Dofinansowanie z UE: 3 103 014, 49 PLN

Projekt jest realizowany przy współpracy z liderem projektu Centrum Szkoleniowym Norton oraz partnerem Gminą Babice.

Okres realizacji: lipiec 2024 – czerwiec 2027

Celem projektu jest zapewnienie do 30.06.2027 r. równego dostępu do dobrej jakości włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grupy w niekorzystnej sytuacji obejmujących uczniów 6 szkół w podstawowych w gminie Libiąż oraz 2 szkół podstawowych w gminie Babice w województwie małopolskim.

Główne działania

  1. Eliminacja zdiagnozowanych dostępnościowych barier architektonicznych i technicznych w szkołach.
  2. Pozalekcyjne zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze.
  3. Warsztaty psychologiczno-pedagogiczne w gminie Libiąż.
  4. Zajęcia specjalistyczne – logopeda, psycholog, pedagog.
  5. Zajęcia dodatkowe dla uczniów.
  6. Nauka języka polskiego jako obcego uczniów będących obcokrajowcami w gminie Libiąż.
  7. Zatrudnienie dodatkowego personelu wspomagającego uczniów z niepełnosprawnościami.
  8. Szkolenie z edukacji włączającej dla kadry szkół.
  9. Zajęcia dodatkowe przeciwdziałąjące dyskryminacji we wszelkich aspektach oraz ułatwiające wybór dalszej ścieżki edukacji.

Efekty projektu

  1. Zmniejszenie barier dostępności i uczestnictwa dla uczniów, nauczycieli, rodziców uczniów i społeczności lokalnej w szkołach poprzez inwestycje w architekturę.
  2. Dostosowanie pomieszczeń szkolnych i ich wyposażenie do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami, w tym w szczególności z niepełnosprawnością.
  3. Zatrudnienie dodatkowego personelu wspomagającego uczniów z niepełnosprawnościami.
  4. Podniesienie kompetencji uczniów biorących udział w projekcie, poprzez realizację dodatkowej oferty edukacyjnej oraz specjalistycznej;
  5. Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie rozpoznawania indywidualnych potrzeb ucznia oraz w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami.